Dag 9: Vamos a la playa - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Danielle & Carlijn - WaarBenJij.nu Dag 9: Vamos a la playa - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Danielle & Carlijn - WaarBenJij.nu

Dag 9: Vamos a la playa

Blijf op de hoogte en volg Danielle & Carlijn

15 Januari 2017 | Argentinië, Puerto Madryn

De wielen van de bus gaan rond en rond, rond en rond, ro.....ooooh STOP! Dat was de moraal van het verhaal van afgelopen nacht. Een slome buschauffeur met naar het lijkt een miljoen stops om nieuwe mensen op de bus te laten. Tel hierbij een aantal vage omwegen om die mensen op te halen en er is 2 uur vertraging. Heuj...!
Gelukkig is er dan wel een prachtige omgeving, een heldere nacht en weinig ander licht ;). Even zonder gekheid, Argentinië is prachtig, de busrit was comfortabel genoeg met voldoende (geluidloos) entertainment (tv geluid doet het niet, wel twee films gezien met Spaanse ondertiteling) en eten/drinken dat we eigenlijk niet echt nodig hadden. Ergens rond 1 uur ben ik in slaap gevallen en met enkele keren wakker worden ben ik de nacht best ok door gekomen. Daantje was al eerder in dromenland, of ze stond gewoon uit...:p

Eenmaal dichterbij de eindbestemming van vandaag: Puerto Madryn, verandert het landschap in droge steppe achtige grond. Her en der staan wat huisjes en winkeltjes verspreid. Maar erg veel meer is hier niet. Op een gegeven moment zien we aan de horizon de stad op doemen. We zijn er bijna guys!
Aangekomen is het een aantal honderd meters lopen naar het hotel waar de thee, koffie en een ontbijtje voor de groep klaarstaat. Hierna meteen door naar de kamer om even op te frissen en wat spullen te pakken. We hebben namelijk afgesproken om vandaag een eerste relax dagje te doen. Samen met Rogier en Anita gaan we lekker bij bruinen (in mijn geval rood) op het lokale strandje. Met ongeveer 22 graden, een helder zonnetje en strak blauwe lucht op zoek maar een lekker plekje. Even zwemmen van te voren en bakken maar! Lekker liggen op een geleende handdoek van het hotel en nog een keertje in de zee dippen. Genieten dit!
Nadat we aardig op gewarmd zijn gaan we op zoek naar een tentje om iets te eten en te drinken. Daan en ik hebben een lekkere daikiri met rode vruchten met hierbij een gedeelde vegetarische pizza met 6 soorten groenten. Anita en Rogier doen ook mee met de pizza en hebben er een koud biertje en verse jus bij. Halverwege het wachten op de bestelling kwam Astrid ook nog aanlopen en ze schoof gezellig aan. Na het eten nog even snel een klein zoetigheidje en weer rustig verder met de dag.

Daan en ik gingen even wat geld wisselen, bij een casino, want de rest van de stad zit potdicht. Interessant gebeuren. In een best louche uitziend casino zitten tig mensen hun geld te vergokken achter speelkasten. Ik snap persoonlijk niet wat hier nou aan is, maargoed, ieder zijn eigen ding! Nog even boodschappen doen en op naar het hotel. Even opfrissen, al het zand wegspoelen (my god, dit spul zit ook echt overal he?), royaal smeren met de aftersun en zo met een groepje iets gaan eten.
En dan zit de dag er al weer zo'n beetje op. Morgen gaan we voor relaxdag 2, nog nader in te vullen!

Disclamer: we nemen alle verantwoording op ons voor het doorzeuren van het liedje in de titel! Enjoy ;-)

• 16 Januari 2017 - 10:02

Helma:

Helemaal dwars door Zuid-Amerika gereden, wat een enorme afstand!

• 16 Januari 2017 - 20:57

Rene En Ine:

Wat weer prachtige verhalen! Genoten van de laatste 3 dagen. Fijn om jullie zo te volgen.